fredag den 10. juni 2011

Mad til lille pigen

Hvilken slags mad skal man servere for sine små poder, økologisk, hjemmelavet, købe mad, mos, grød osv??? Hvor var det dog bare nemt at hive babsen frem, og så var der serveret. Jeg er så heldig, at min lille pige ikke er kræsen, og overgangen fra amning til skemad gik smertefrit.
Jeg har altid vidst jeg gerne selv ville lave mad til hende, så det med købemad, og de knapt så lækkre kødretter på glas var slet ikke i mine overvejelser.
Så er der jo det med økologi, jeg vil gerne indrømme at det ikke er noget vi går meget op i herhjemme. Det skal så også siges min svigerfar er landmand og ikke en økologisk landmand, så han har da påvirket os lidt.. Jeg syntes det er dyrt, og ja jeg ved godt det handler om prioritering, men alligevel. Jeg har dog de sidste par uger gået og overvejet om vi skulle prøve og bestille en kasse fra årstiderne, har flere gange været inde på deres hjemmeside, og må indrømme at det ser sgu lækkert ud, og så er det jo godt for os, da det ikke bliver sprøjtet med en eller anden slags "gift".
Nå men tilbage til maden. Jeg kunne nu begynde og lave hjemmelavet mad til trunten, og tanken om at det hun putter i sin mund er sundt, fydt med gode vitaminer og uden alverdens tilsætningsstoffer, ja det er jo bare et plus.
Jo ældre hun er blevet jo mere kan jeg servere for hende, og hvor er det fedt og se hende smage på forskellige ting, og se at hun er vild med mad.
Jeg sørger for at variere hendes mad, så hun ikke får det samme hver dag. Der er dog altid kartofler i skålen og så finder jeg ellers på forskellige slags tilbehør. Jeg fryser de tilberedte grøntsager ned, da det ikke er hver dag vi sev spiser grøntsager. Hun får også forskelligt slags kød, der laver jeg også lidt ekstra til fryseren, da vi til tider får lidt kryderet mad, der nok er idt i den stærke ende, og derfor for meget for den lille barne mund.
Den anden dag lavede jeg nogle lækre kylinge deller til hende, 15 stk, så er der da til et par dag:-)

Kyllingedeller med revet gulerødder og soltørrede tometer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar