onsdag den 8. juni 2011

Veninde besøg

Igår fik jeg/vi besøg af en god veninde, og vi skulle rigtig hygge. Derfor lavede jeg nogle lækre grovbolle (som vi dog ikke fik smagt) og nogle lækre muffins.. Jeg elsker at stå i køkkenet og være kreativ, og eksperimentere med forskellige madvare.
Nå men min kære veninde skulle forkæles med et par lækre chokomuffins med hvid chokolade.


Clara fik denne lækre anretnig, nok ikke nær så lækkert som en muffins, men hun klagede ikke (hun fik da også en lille smagsprøve af en muffin)

Her er opskriften på Chokomuffins med hvid ckokolade:

1 vaniliestang
85 g hvid ckokolade
150 g smør
160 g mel
1 tsk bagepulver
160 g sukker
1 knivspids salt
5 æg

Forvarm oven til 180 grader
Skrap vaniliestangs kron ud, og bland dem med lidt sukker.
Smelt chokolade og smør i vandbad. (Jeg tager en ståt gryde og tager min si og stiller en skål deri, så er der styr på skålen og det er bare nemt og rør i den)
Pisk sukker, æg, salt og vaniliekorn til en cremet masse. Bland mel og bagepulver og vend det i æg massen. Rør tilsidst chokoladesmøret i.
Bag dem i ca. 20 min.

Smørcreme:
100 g. smør
2 spsk kakao
2 spsk vaniliesukker

Bland alle ingredienserne

Pynt de afkølede muffins med smørcremen, hvid chokolade og kagepynt.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar